Porträtt 22 av 25 - Agnes Mikucka

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Den ständigt inspirerande Aggi hängde på!!

Jag älskar verkligen färgsättningen på den här, den är så himla harmonisk att titta på. Och aaah!! Så söt! och näsan och ögonen, och läpparna. Så jäkla jäkla söt *_* Aggi är så jäkla bra på att rita vackra kvinnor, så det är inte svårt för henne att smickra mig.

Och vackra kvinnor är verkligen INTE det enda Aggi är jäkligt bra på att rita. Jag tror att alla tecknare har en såndär kollega, som liksom är bra på allt. Från att rita små söta barn till groteska gubbar. Som ritar digitalt, gör tavlor, masker, figurer, allt du kan tänka dig. Och gör det supervackert så man bara gapar när man ser det. Det är Aggi.

Hon är min äldsta vän som jag fortfarande har kontakt med. Över huvud taget. Vi träffades via internet när vi var typ 13 år. Vi bondade över vårt gemensamma intresse för tv-spel, Sailor Moon, och att teckna. Vi blev äldre och möttes igen när vi började samma klass på Serietecknarskolan i Hofors. Vi delade ateljé, ritade staffettserier, delade inspiration och fann nya internskämt. Det var Aggi som introducerade mig för t.ex. Sexy Commando och Svenska Cyborg009-dubben. Hon kan liksom bara dra ett citat för mig från Super Mario Brothers Supershow och jag viker mig av skratt.

Super Mario ja, jag har svårt att tänka mig Aggi utan Mario. Hon är ett seriöst tv-spelsfan, det är tack vare henne som jag ens vet något om FinalFantasy. Hon har gjort seriefanzin om Megaman, FinalFantasy(båda sammarbeten) och the legend of Zelda. Hon ligger även bakom Zeldas 25-årsjubileum-scroll som jag fick vara med på :) Men Mario är hennes ständigt återkommande, så, ja...

Hon är väldigt pretty också.


PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg

Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

  1. Herre gud vad jag vill kunna rita som Aggi. Den där detaljrika blockigheten, så satans snyggt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar