Porträtt 8 av 25 - Karin Rindewall

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

FANTASTISKA Karin Rindewall ritade denna.
och, alltså, jag KAN INTE publicera den UTAN den underbara texten hon skickade med!
  • Ritade med ett facebookfoto på ditt ansikte som ref och sedan lite av mina "starka typiska stef attribut"-minnen
  • Häftig lugg!
  • Fina mystiska ögon (karin stil här så klart)
  • Penna och block i högsta hugg!
  • Ascoola skor
  • Strumpor ftw!
  • Kjolar med ränder/rutor!
  • Nå, Seger (segerkrönt i förväg!)"

Wow! Alltså, wow! Jag älskar kronan, jag älskar framställningen. Och blocken, och blicken! Det här porträttet får mig att både skratta och svänga lite sådär stolt på mig.

Jag fick Karin som vän i en slags bonus med min vänskap med Aggi(mer om henne i ett kommande porträtt-inlägg). Karin jobbar på ett spelföretag i Malmö och bor i verklighetens Hyrule Town. Hon är så jäkla produktiv och bra. Inte nog med att hon tecknar en jättefin onlineserie, hon är även en av de som var igång med 365-projektet. Jag tycker att mina porträtt är ganska utmanande, Karin ritade en karaktär per dag under ett år, och alla går att se på hennes blogg.

Som person är hon charmigt skum, mycket rolig, hemskt trevlig och sjukt gullig. Jag älskar verkligen hennes sätt att bli fixerad vid vissa små saker. En av de bästa sakerna med hela SPX var när hon var tvungen att ta på min lugg när vi hälsade. Hihihi Karrey.

Ritad efter ref på facebook och "starka typiska karrey"-attribut!
  • Ett stort charmigt leende!
  • Perfekt skulpterade ögonbryn
  • en attityd som gör brunt till en jäkla färgstark färg
  • ett elegant litet klotterblock nära till hands
  • Idérikedom och ständigt utövande!
  • Awesomeness likt en soldat som aldrig faller
  • SMÖÖR!!
PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg

Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

  1. Åh, du är för underbar Stef! <3 Tack så mycket! Helt perfekt! Jag blir helt rörd!

    Det är jättekul att följa det här porträttäventyret! Jag har officiellt blivit en Stef-Blog-Knarkare - tror jag bestämt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar