Porträtt 11 av 25 - Daniel Olsén

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Bidrag nummer elva kom från Daniel Olsén!
"Du ser kanske lite FÖR manisk ut. Men det kommer från hjärtat."
Haha! Men sån vill jag vara ju, alltid pepp! Jag gillar verkligen de stirriga ögonen med påsarna under. Det här var en av de bilderna som jag tittade på och tänkte "Ha! Det är ju jag!" :)

Jag räknar Daniel som en gammal vän. Jag minns inte riktigt hur vi fick kontakt, men vi har snackat en del över the internets. Sen kom han in på Serie- och Bildberättarprogrammet vid Högskolan I Gävle och jag blev jätteglad för det innebar ju att vi skulle ses på riktigt med. Vilket vi då gjorde på SPX 2009 och jag bara hoppade bakom Comic Royales bord och satte mig bredvid honom. Och vi var jätteglada och resten av Comic Royal:arna stirrade argt på mig. (Detta var alltså innan jag lyckats ambassadöra in mig i Comic Royal:arnas gemenskap via Elias och de fortfarande såg min freeloading som just freeloading och inte charm) Förr-förra SPX satt jag bredvid honom när han var helt slut och jag ritade av honom som det svin jag är. Och förra SPX var jag på honom om att han skulle bidra till babian #20, och jag tror att jag såg ut precis som hans porträtt på mig... :)

Daniels serier har så jäkla söta karaktärer som hamnar i så absurda situationer. Jag ville rita honom med en nervös mun först eftersom hans karaktärer ofta har det. Sen insåg jag att varje gång jag ser honom, i verkligheten eller på foton, så ler han.

Jag tänkte verkligen inte rita fanarts på någon av porträtten.
Men jag kunde inte låta bli, för jag älskar Grod-Flickan.


PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg

Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar