Porträtt 19 av 25 - Jenny Berggrund

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Charmerande Jenny Berggrund
var en av de som tog fram tuschet!


Hihihi! Men seriöst, jag sitter i ett slottsfönster med serieoriginal och lyssnar på natten... eeh alltså, det här ÄR min vardag. Åh, och det är tusch, och jag har fin klänning, och wow. Eh, jag tycker mycket om den här, jag känner mig liksom hemma i den.

Jag kommer inte ihåg hur jag träffade Jenny! Det slår mig först nu. Hon är någon som man känner liksom alltid funnits där. Ni har nog sett hennes illustrationer, men min favoritdel av hennes arbete är såklart Ink. En vardagsrealistisk serie med just den slice of life jag vill se mer av. Handlingen kretsar kring ett gäng vänner och deras vardagliga bestyr. Vilket inkluderar allt från relationsproblem till en gemensam väns plötsliga försvinnande. Serien har gått att köpa som fanzin direkt via Jenny, och den har även ett extra kapitel i Allt för konsten 9.

Så jag ville också göra något med tusch! Hm, himlen blev inte fullt så omnius och majestätisk som jag hoppats på, men annars blev jag rätt nöjd. Här är hon. Serie Sveriges egna Fairy Gothmother. :)

PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg

Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar