Porträtt 13 av 25 - Frida Ulvegren

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Oturstalet hålls av fantastiska Frida med hjärtat i handen Ulvegren!
Precis sådär är det! Wow! Där sitter jag och ja jävlar vad jag är cool med mitt kaffe, min Sylvia Plath-diktsamling(mindes jag inte ens att jag berättat för henne! Min favvodikt är Lady Lazarus) och Edgar Allan Poe på väggen. Och jag är för jäkla skitsnygg, och med luriga blicken och, eh. Ja, jag gillar den här bilden. Den är så jäkla fin.

Frida behöver väl ingen större presentation egentligen? När man väl möter henne rör hon en för alltid. En sa att man måste vara sjuk i huvudet för att inte gilla henne. Med sina serier öppnar hon liksom en dörr rakt in i sitt hjärta och låter en ta del, känna med, lida med, skratta med, m.m. Jag vågar inte vara så öppenhjärtlig i mina serier och inte alltid i mitt tal heller, som hon är. Men jag blir alltid så glad vid blotta tanken på att Frida finns och ritar det hon gör. Jag tycker att alla borde läsa hennes serier. För man mår bra av dem. Det här är min personliga favorit.

När Kolik kallade mig för "Sveriges Entusiastiskaste Serietecknare" morrade Frida lite. Detta för att hon helt klart är min största rival om den platsen, om hon inte har den. Jag pratar mycket rivaler nu, pga Bakuman. Men rivaler är bra, särskilt när de blir ens vänner också. Vilket ofta händer förr eller senare i den här branschen. För oss hände det en kväll i, var det Februari? Helt spontant blev jag meddragen på en middagsbjudning. Och det var jättefint, och hon var helt magisk.

Som vanligt är hon svår som fan att rita, jo jag har ritat henne förut. Jag gjorde först en bild i färg, men jag tror den blev bättre såhär. Lite mer Frida. Färgsprakande omna.


PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg

Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

  1. Fy farao vad du är fin Stef!!! <3 <3 <3 Jag DÖR!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar