Porträtt 5 av 25 - Hannah Oredsson

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Jag blev lite överaskad när Hannah Oredsson hängde på!
Det här var ett av porträtten som fick mig att hoppa till och rodna. Wow! Jag känner mig som en poster till en snygg teatershow eller något. Kan jag inte vara sådär liksom hela tiden? Ah, elegansen, svärtan, tuschdragen, läpparna!

Hannah Oredsson. Jag kände mest till henne från publikationerna jag sett i Kvarnbys Serieantologi och Swedish Comic Sin 1 & 2. Hon ritar charmiga serier med sjukt söta karaktärer som har snygga dynamiska linjer. Jag 2d-komplexar på de snygga männen hon ritar. Det är både kul och jobbigt.

och hon är jättesnygg, det var kul att få rita av henne!

Riktigt så blek är hon inte, men hon gjorde mig Film Noir:ig, så jag ville göra henne i någon slags femme fatale-stil med. Därav: kontraster!

PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg
Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Bara 20 kvar nu! Wow! Fast, vänta lite!! Rene Engström skickade mig ett porträtt häromdagen, wow! Ska jag kanske lägga till det? Gah! Mycket att göra! Fast det blir lite som en kul följetong med? Onsdagsporträtten!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar