Hon kom in genom badrumsfönstret

Igår tog jag med mig datorn och katten till ateljén. Sen fixade jag sushi och ringde in Antila som tog med sig godis. Min plan från början var att påbörja en tavla som jag sedan skulle fortsätta på tidigt idag, men det blev istället en allnighter. Jag trodde att jag var "too old for this shit!" men uppenbarligen inte, 25 och håller änn!

Här är ett foto som Antila tog på mig,
när jag tillslut kommit fram till något
motiv och börjat drämma på färg:
Länk
Så mycket mer färg blev det inte. Jag ville göra det ganska matt och grått, kanske lite mindre vitt, men... mitt i arbetet insåg jag att tavlan jag faktiskt ville göra hade krävt två veckors skiss och hitta tecknarstil etc. men utställningen är på söndag så det får bli "första-konceptet" helt enkelt.

Tavlan är då till inget mindre än Otecknads vårutställning(som ni kan läsa mer om här). Förutom den kommer jag väl kanske dra med något Anima-original och Anima-tavlan. Jag funderar även på att rama in och ha med en klotterserie eller två, i o m min aktuella bok?

Jag blev tipsad att man kan sälja sitt grejs med. Jag har ställt ut ganska många gånger förut och fått tipset innan men aldrig hakat på det. Nu funderar jag dock på att göra det. Skulle någon vilja köpa tro? Och vad tusan tar man för ett original?

Det vore ganska trevligt med pengar. Jag kommer nog tyvärr knappt kunna köpa något alls på hela SPX. Det mesta har gått till tryck och oplanerade utgifter då jag plötsligt blitt med katt. Så ni får inte bli ledsna eller tro att jag dissar er när jag inte kan köpa era böcker. Det finns mycket jag vill ha, och jag kommer skriva en tipslista om dem. =)

Tryckeriet har förresten inte postat min bok ännu. Så jag har mailat dem och börjat få lite förlossningspanik. Jag har ingen plan för vad som händer om jag inte får böckerna i tid. De måste komma i tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar