Porträtt 4 av 25 - Fanny M. Bystedt

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Tredje personen att skicka in var Fanny Bystedt.
Här är hennes bild på mig!

Med beskrivningen "Does she have amazing eyes or what!? Every shojo-artists dream! <3" Ack, jag rodnar! Åh ögonen, och läpparna och tuschet! Så himla fint!

Fanny får tyvärr den kortaste beskrivningen, då jag kommit såpass nära Small Press Expo nu att jag börjar tappa formuleringsförmågan. Så kort sagt: Hon är så jävla käck och gullig. Hennes serier är gulliga och hon är så himla snäll. Senaste serien jag läste av henne var hennes reportageserie om Seriescenen på Bokmässan 2010(Bild & Bubbla nr 186), jag satt och pep. Så jäkla söt!

Jag skjöt upp mitt svarsporträtt på henne, då hon är väldigt shoujo(japanska flickserier) och jag älskar att rita shoujo. Och jag ville så gärna knipa chansen att bara sitta på ateljén och dutta shoujobubblor med min 003-penna. So I did.
Kunde inte låta bli att dra in lite färg via datorn med.
Syns det att en av mina tidiga inspirationskällor var Naoko Takeuchi?

PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist
Fanny Bystedt
Mattias Elftorp

Hannah Oredsson
Li Österberg
Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Imorgon börjar Small Press Expo! Gah! Spännande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar