"Äntligen är den här!"

... är det som står på baksidan av boken. Det kändes lite som att den gäckade mig, när jag packade upp den en hel vecka efter den skulle anlänt. Jag tog upp ett exemplar och studerade min bebis. Omslaget var inte glansigt, vilket jag trodde det skulle vara, men i övrigt var den rätt fin. Lite papper liksom, rätt fint tryck. Det jag vart tvungen att förstora upp från 72 dpi såg inte alls så hemskt ut som jag trott det skulle. Så där var den. 5 år av mitt liv i klotter. Med viss reducering. 50 små böcker i en låda.


Jag har känt mig så jäkla bitter. Hela tiden. Inför, under, och efter Small Press Expo. Det kändes så jobbigt att jag inte blev klar med den tidigare och således kunde fått den fraktad billigare. Det kändes jobbigt medan jag gjorde den och när jag räknade ut pris etc. Jag tänkte hela tiden "Äh vafan ingen kommer köpa den ändå!" även när jag fick höra att de inte skulle komma till mässan.

Nu sitter jag här med min bebis. Jag utannonserar henom online. Och på bara någon dag är samtliga böcker bokade. Och några hör av sig som inte hann med. Jag är väldigt rörd. Min bebis verkar omtyckt. Nu hoppas jag att hen motsvarar förväntningarna.

Helt slut är det inte på boken, jag kommer hänvisa till en länk där man kan beställa den direkt via tryckeriet. Men det kommer bli billigare än via mig, så jag väntar helst med att göra den officiell så att ingen känner sig snuvad. Kanske kör releasedatum typ 1 juni? Så har förhoppningsvis alla fått sina böcker då.

Jag ska även se om jag kan skicka med någon bonusgrej till de som beställt.
Stay tuned.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar