Gnister

Senaste dagarna har jag haft mycket sättningsarbete, vilket går ut på att jag kopierar och klistrar in en massa i inDesign, resultatet ska bli en katalog. Det är givande, det ger pengar, och det känns tämligen utvecklande. Men det är också en evighet i kopiering och inklistring och byten av program. Så ett tag var det lite såhär:

Tur att det finns kortkommandon som räddar en. Och skype som gör att man kan prata med folk även om man inte har tid att umgås. Jag skype-terrade Jacob ett tag, som också var uppe udda tider pga spelmakande och studier. Jag bad honom att prata om bandet Sparks som jag hört snuttar ur via honom, Valentin och Jennula. Så han pratade mycket om dem i allmänhet, och videon till I Predict i synnerhet. Och om hur het Ron Mael är i den(det ÄR han, spana in!) Nu är Sparks ett återkommande peppigt soundtrack som funkar skitbra när man kopierar och klistrar in i hundra år. Jag tackar Jacob med en fanart:

 
Den makalösa fröken Lisa Medin förgyllde min tillvaro genom att besöka ateljén iförrgår och teckna på Medley-bildmanus medan jag kopierade och klistrade in.

Igår och idag har jag inte kopierat och klistrat in. Jag har köpt mig en ny väska och några glaslyktor jag ska hänga upp i mitt rum. Samt bokat den årliga synundersökningen. Nu har jag en kopp paella som ska åtnjutas medan jag tuschar Anima och kollar dokumentärer på svtplay. Ikväll blir det middag med goda vänner. Det går jävligt bra nu!

Kommentarer

  1. Ohhh, Sparks! Kimono My House = snudd på perfekt album :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Tack för tipset! Hittills har jag mest lyssnat på Angst in my Pants, ska lyssna in Kimono My House också!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar