Klumpen i bröstet

För något år sedan började jag få random klumpar i brösten, vilket kan komma och gå när man har bröst och är över trettio. Stärkt av vänners berättelser om egna klumpar kollade jag upp dem. De var ofarliga, men två blev extra stora. Jag döpte dem till Phobos och Deimos efter Mars månar, för de hade liknande form och jag är ett geni. Phobos började dock göra ont som fan, så i samråd med flera läkare beslöt vi att operera bort den. Sedan februari är Phobos väck, och jag har numera ett coolt ärr men inte ont.

Jag vill göra en serie om det framöver någon gång, men tills dess får det räcka med det här skämtet som jag snodde från Jesper när vi pratade om det på twitter.

Och ett tusen tack till Södersjukhuset som måste skyddas till varje pris.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar