Europa runt på tio dagar. Del 2 av 12


15 AUGUSTI 2016


Jag och Liam kom fram till vårt hostel HOMEr vilket vi trodde var ett namn som syftade på ordet "home". Men alla skyltar och instruktioner har Homer Simpson på sig. Hah :) Vi bor precis vid torget (det gamla kända med astronomiuret) och tog en promenad runt helt förundrade. Vet inte hur lokala eller höga vi såg ut, men rätt snabbt kom en kille fram och frågade om vi visste vart man kan köpa gräs. Vi önskade honom lycka till och gick till restaurangen U Zlate Konvice, där jag åt gulasch och Liam direkt kastade sin veganism åt sidan för en rostad anka. Vi drack varsin öl halvljus/mörk och en öl med lemonad. Ett band kom och spelade live, riktigt stämningsfullt!

/Stef

Kommentarer

  1. Aaaaa.... jag är sen att läsa så jag får läsa flera på en och samma dag! Toppen 😀 😉 💜 💖 💗 och kraaam från kusin Helene

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar