En förfrågan till alla mina vänner som ritar folk

Jag håller på att jobba med en bok som samlar alla mina klotter-dagboks-serier sedan fem år tillbaka. Dvs självbiografi yadda yadda och jag är huvudperson. Går tämligen lätt att känna igen även om mitt tecknande och min syn på mig själv utvecklats lite. Haha, notera gärna hur jag t.ex. inte har en näsa i början då jag ritade mycket klysch-manga-inspirerat då, och hur jag sedan under en kort period hade en överdriven näsa medan jag funderade över hur den egentligen såg ut. Sen blev jag lite odrägligt glad i mitt utseende och blev snygg, eller något.

Så jag gissar på att folk blir lite nyfikna på hur jag ser ut egentligen. Jag menar, alla som blir tecknade ser ju inte ut sådär, utan det är så de uppfattar sig själva, eller uppfattas av en annan tecknare, eller helt enkelt avbildas med det uttryck just den skaparen använder sig av.

Därför tänkte jag att det skulle vara extra roligt att faktiskt inte ha med något kort på mig, utan istället ha med ett gäng teckningar på mig som andra gjort. Ja, jag tänkte kolla om jag kan göra en Fredrik Strömberg.

Dvs. Vänner & Kollegor! Rita mig!

Om folk hänger på detta så vore det jätteroligt att göra ett kollage över ett uppslag med andras porträtt på mig. Om ingen hänger på får jag väl typ ha en pressbild eller något.

Deadline är 11 April då jag satsar på att trycka boken den veckan. I utbyte ritar jag ett porträtt på er tillbaka och/eller ger er 15% rabatt på boken! Jag vill ge er ett gratis exemplar, men i nuläget vet jag inte ens om jag har råd att trycka den, så jag kan tyvärr inte bjuda på saker som kostar pengar. Men rita kan jag!

Foton på mig finns på internet. Facebook har 244 stycken och om man googlar mitt namn kommer tio stycken upp. (Ja, jag har haft både grönt och blont hår, men just nu är det rödbrunt.) Maila era porträtt till stef.gaines@gmail.com gärna högupplöst. Det gör inget om det är hastiga / klottriga bilder, jag ritar så hastigt och klottrigt själv. Däremot är det såklart extra kul om ni liksom ritar mig i er egna stil. Mina porträtt tillbaka börjar tecknas och levereras 20:nde April och frammåt.

För lite inspiration satte jag ihop en liten bild av teckningar jag hittade på mig, gjorda av andra! Utan att fråga om lov dock. Lisa Medin, Valentin Schönbeck, Joakim Hanner, Maja Lüning och Tomas Antila, är det ok att jag har med de här?

Kommentarer

  1. Batt of kårse.

    Jag är nog lite rädd att rita folk runt mig, det enda jag kommer på som jag ritat in dig i annars är den svampplockarserien från förr. Vampyrporträttet är coolare! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ritat dig nånstans... jajusste, i "Affair of the necklace"-bilden!

    SvaraRadera
  3. Valentin: Åh, men du får jättegärna rita något nytt på mig med(om du skulle hinna hahaha)! Jag gillar hur du ritar folk och hur du ritar mig. Och jag älskar svampserien.

    Tanja: ÅH JA DEN ÄR JU BÄST! Får jag ha med den?!?!

    SvaraRadera
  4. Kul! Jag slänger ihop nått om jag får tid!

    SvaraRadera
  5. I'll draw one! <3 /Diana

    SvaraRadera
  6. Stina & Dee: Yay!
    Millie: Jamen såklart! Ser jag fram emot! :3

    SvaraRadera
  7. Åh, älskar att rita porträtt, kan tänka mig att rita om jag får tid och ork över!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar