100 frågor och typ svar

Jag snor denna från Mikael Sol. Han hade för övrigt mycket roligare svar. Men jag tänkte att i o m att denna blogg är tämligen ny kan det fungera som något av en presentation.


1. Hur gammal är du om fem år?
30

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Lisa Medin och min rumskamrat.

3. Hur lång är du?
168 cm. Jag är typ medium O_o

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Sampson & Sally. Nostalgitecknat från min barndom. Inte lika bra när jag såg den som vuxen.

5. Vem ringde du senast?
K.

6. Vem ringde dig senast?
Antila

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Gör det om du vill

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på...

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta och kära. Wtf!

10. När såg du senast din mamma?
förrförra onsdagen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gulrödbruna. Typ. Öh.

12. När vaknade du i dag?
Klockan 5.00

13. Vilken är din favoritjulsång?
Himlen hänger stjärnsvart.

14. Vilken är din favoritplats?
Bland träd.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Klädaffärer.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen aning. Lever jag ens då? Förhopningsvis har jag gjort någon bok eller två iallafall.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Gigantiska gestalter och mörker. Och döden antar jag. Jag hade extremt mycket dödsångest.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Tanken på en manga med svenska schlagerstjärnor.

19. Hur stor är din säng?
Jag vet inte. Tämligen stor. Typ queen eller king. Man får plats två även utan att behöva kramas.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Två laptops. En gammal och en ny.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på hur jag somnar. Ibland bara kollapsar jag i sängen. Då hoppas jag att jag dragit av mig de kläder jag haft under dagen. Ren och skär ångest när man vaknar annars.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Typ 5-7 stycken. Jag gillar kuddar. Och skitbra när man har över någon, då kan man kasta över inte bara en utan typ två kuddar till gästsängen! De blir lika paffa och glada varje gång!

23. Hur många landskap har du bott i?
Sex.

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm och Malmö. Och metropolen Hofors.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Jag är barfota när jag är hemma eller bekväm med folk. Men jag är fanemej inte stolt över mina fötter, de är de äckligaste delarna av mig.

26. Är du social?
Folk har det intrycket. Jag tycker om att vara kompis med folk.

27. Vilken är din favoritglass?
KaffeLatte NEVER FORGET annars är jag sjukt svag för Ben&Jerrys HalfBaked. Och så gillar jag sorbeer av olika slag.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Cremé Brulée

29. Tycker du om kinamat?
Ja som fan.

30. Tycker du om kaffe?
Jag är beroende och får svår huvudvärk om jag inte dricker en kopp innan kl 14.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe och juice. Tycker om vätska men klarar inte av vatten på morgonen. Då tycker jag att det smakar snor. Om kvällen tycker jag dock att det är något av det godaste i världen. Vatten alltså, inte snor.

32. Sover du på någon särskild sida?
Nja nä. Jag gillar att bre ut mig. Men sover väl ytterst för att skydda mitt gosedjur.

33. Kan du spela poker?
Vilken sorts poker? Jo, de flesta. Men inte utantill, som med alla kortspel. Visa om reglerna så kommer jag in rätt snabbt.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Jo. Men jag reagerar visst genom att hoppa till när någon rör mig och jag inte är beredd på det. Vilket nog ger intrycket av att jag har svårt med kroppskontakt. Kanske jag har? Men jag kramar gärna folk.

35. Är du en beroendemänniska?
Va?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, faktiskt inte. Känner en som fyller år dagen efter och två som fyller dagen innan.

37. Vill du ha barn?
Finns inte riktigt på kartan för min del. Dels vill nog ingen ha barn med mig, dels tänker jag inte på så mycket annat än att teckna. Jag tycker att mina kompisars barn är jätterara. Men att jag skulle skaffa egna, som sagt, det finns inte på kartan.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Kan och kan. Klumpig är jag på engelska och spanska. Pyttelite anar jag franska, japanska, slovakiska och mandarin.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Ingedera. Bäst är små sjöar.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Öl, sötsaker och god mat. Pennor.

42. Äger du dyrbara smycken?
Har ett plastpärlhalsband jag fick av K och en ring som tillhörde min mammas skolunifrom. De är dyrbara för mig.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Jag har inte tittat aktivt på tv sedan flera år tillbaka så jag vet inte.

44. Kan du rulla med tungan?
Va? Typ rulla ihop den? Lite, inget uzumaki dock.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Svårt val!

46. Sover du med gosedjur?
Ja, ett. Ångesthunden. Var en hund från MUJI-avdelningen på ÅhlénsCity som, när man kramar honom försvinner all ångest. Mina vänner brukar vara lite rädda för honom då han heter Ångesthunden och saknar ansikte.

47. Vad har du för ringsignal?
Byter emellanåt då jag ofta får hörhallucinationer på dem efter ett tag pga stress. Just nu är det "Hello, I love you", Glee-versionen.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nä det tror jag inte. De flesta ärvde Egg. Sen blev han också stor.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min mobil.

50. Flirtar du mycket?
Jag vet inte? Typ? Jag gillar att säga till folk när de är bra och så. Flirtar? Nej jag tror inte det faktiskt, jag vet inte hur man gör.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, men jag kan få någon annan att göra det åt mig.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, har inte fått körkort heller.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Är fortfarande på Barn av sin stad och Gösta Berglings Saga. Innan dess var det Förrädarland. Och Baskervilles hund.

54. Läser du dagstidningen?
Inte särskilt regelbundet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Veckotidning? Nej, det enda jag prenumererar på är UTOPI. Och CSN-fakturor uppenbarligen.

56. Dansar du i bilen?
Hur skulle det gå till? Nej, men jag sjunger. Överdrivet.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Jag lyssnar inte på radio.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En "tack för lånet"-notis till Victor Näär för att jag fått låna hans exemplar av Scott Pilgrim-serien.

59. När var du i kyrkan senast?
Sist jag var INUTI en kyrka var när jag praktiserade som florist och lämnade några begravningsdekorationer tror jag. Min far mailade mig och påpekade att jag faktiskt har fel här, och det har han ju helt rätt i! Sist jag var i en kyrka var 10:nde oktober 2010 när hela familjen gick till Notre Dame i Paris. 30 år tidigare var föräldrarna där och vigde sig så vi var liksom där för att fira. Vi var där, här är bildbevis.


Och innan dess lallade jag och syskonen runt i en gammal kyrka i Carcassone. Tack farsan! Hur kunde jag glömma det?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Hade jag någon? Hela högstadiet var ju ångest. Okej, svenskalärarinnan, hon var bra.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag vet inte. En vecka?

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Vad räknas som "extra speciellt"?

63. Vad lyssnar du på just nu?
Ingenting. Det är tyst. Kanske hör jag min rumskamrat i köket.

64. Har du varit med i tidningen?
Vilken tidning?

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Sand? Gräs? Kaktus? Vad är konstigt?

66. Vem såg dig naken senast?
Spegeln.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Typ rosa tror jag.

68. Hur imponerar man på dig?
Jag imponerar ganska ofta migsjälv! Eh? Öh. Genom att vara sån jag inte redan visste att jag ville vara.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Randi, Kent, Antila, Egg, Elias. Janetta ringer jag inte så ofta i o m att vi bor ihop.

70. Har du någon piercing?
Nej.

71. Din största vinst?
Människor jag träffat.

72. Civilstånd?
Civil, inte militär.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
facebook och gmail.

74. Är du fåfäng?
Nja. Odrägligt glad i mitt utseende och kanske skryter om det, men orkar sällan lägga så mycket tid på det.

75. Ångrar du någonting du gjort?
Då och då.

76. Hur gammal är din pappa?
Vet inte. Något över 50 och under 60.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Serietecknare.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa till Slovakien. Eller tågluffa genom Europa.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
En kanariefågel, en nymfparakit, en hund som jag fortfarande har i mitt familjehem, och två katter varav den ena just nu är hos K.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Det är rätt svårt i o m att jag är så sjukt personlig hela tiden. Läsare, öh jag vet inte.

81. Svär du ofta?
Ja. Fan, knulla, cocktease, kung-fu-fitta.

82. Sverige när det är som bäst?
När Futurama skämtar med det. Nej, juninattetid. Täljtjocka på Öland. Sommar i Stockholm. Vinter i Norrland.

83. Kan du åka slalom?
Tror det. Var ett jäkla tag sen sist dock.

84. Vad har du ätit i dag?
Ätit? Öh vad åt jag. Lite tårta iaf. Och muffins. Och en bulle. Kanske skulle ta en macka nu.

85. Vad har du för utbildning?
Högskola men vad fan spelar det för roll? Den utbildning jag är stolt över ses av de flesta bara som något dåligt. Jag orkar inte försvara den just nu.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Ja, jag är skitnöjd med det jag designade... öh nä. Jag gillar hela min kropp. Fast inte fötterna.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Fötterna.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är oftast snäll och pepp.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Jag är virrig och sjuk i huvudet.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Bara två?!

91. Saknar du något?
Vårkänslor. Och min ateljé, fast torr...

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Det är inte viktigt, det är kul! Därför firar jag oftast min i tre dagar. I år blir det en vecka.

93. Vad gör dig ledsen?
När folk jag bryr mig om är ledsna.

94. Vad gör dig glad?
Gulliga djur.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Jag var nästan förlovad en gång. Sen ångrade han sig. Nu är jag gift på facebook!

96. Vad ska du göra i helgen?
Jag vet inte. Knega?

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Hela jag är knasig.

98. Vad har du för laster?
CSN, har inte alla det?

99. Vem är din förebild?
Yvette.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Käcka en macka. KUNDVAGN.

Kommentarer

  1. Åh, "Himlen hänger stjärnsvart" är jättefin! Jag sjöng den en jul med skolkören, men har aldrig hört den vare sig förr eller senare. Tänk att en person till känner till den!

    SvaraRadera
  2. 100. DRA TILL CENTRUM

    SvaraRadera
  3. Hanna Strömberg: Ja! Sjukt få känner till den! Jag tror jag först hörde den i mellanstadiet, och den har alltid haft en viss mystik över sig. Jag har för mig att det även är oklart vem som skrev den, att texten och noterna hittades på en vind i ett hus som varit övergivet i många år. Den är så himla vacker och vemodig och mysig, den är allt December är för mig.

    Egg: Jag visste att troligen bara en person skulle förstå, jag hoppades att den personen skulle läsa <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar