återanknytning

Kom på att jag nog borde nämna hur det gick med hårddisk-bytet: superbra!

Hitatchi Travelstar kom med posten en stormig dag, så vi skruvade isär min laptop (testa inte detta hemma om du inte vet vad du gör, jag bor ihop med en person som skruvat isär Mac:ar förut), tog ut döda Dylan Poe och satte in den nya hjärnan som nu fått ett nytt namn. Hon ville köra Maverick direkt så varför inte? Hittills har jag lyckligtvis inte upplevt några kompabilitetsproblem. (När jag blev med bergslejon slutade MangaStudio gilla min wacom)

Jag har alltså samma gamla dator, men med senaste systemet och snabbare än någonsin.
Om nåt år dör hon väll, men nu funkar det.

Sen sist har jag även fyllt år, och jag har väl redan det mesta jag behöver, men fick en hel del fint ändå, till exempel tårta. Finast var dock detta:

Porträtt från en av mina äldsta vänner. Jag är så glad att jag har henne i mitt liv.

...och porträtt från en ny vän! Inga höns jonglerades med, jag lovar!
Samt,
Jag blir alltid glad av fanarts, men detta var extra fint då vederbörande omnämnde mig som en inspiration till hans start som tecknare. Minns själv när jag började rita eget och hur mycket verk av tecknare jag såg upp till betydde för min egna skaparglädje. Så detta är något av det största som hänt mig. Jag har fått intrycket av att de flesta tecknare inte tycker sig ha kommit så långt eller så i sitt skapande och i att nå ut till folk, jag vet i alla fall att jag ofta tvivlar på det. Fans som dessa är vad som skakar om en och ger ett behövligt perspektiv.

Ett plus är att Nemesis är jättesnygg. Ah, kindben <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar