Första halvan av Göteborgsturnén

Det var sjukt kul att ta en extratrip till Göteborg i Februari. Det enda trista var väl att jag inte träffade så många av mina buds där, så jag ville helt enkelt åka dit igen.

Det blev min juni-resa! Jag beslöt mig för att göra en turné-grej av det.
(Dvs sova hos olika människor varje dag)

Mina sovplatser hölls av
Yvetten - Linus - Randi - Elin - Jacob

I alla fall, äventyret började då hemifrån.

Första personen jag bodde hos var alltså Yvette Gustafsson. (Askul serietecknare! Kolla hennes hemsida!) Jag bor ibland hos henne när jag besöker Göteborg. Vi gick samma klass på Serie- och Bildberättarprogrammet, och vår vänskap har väl bara blommat vidare sedan dess. En dag ska jag viga ett helt inlägg åt henne, för hon är lite väl häftig för att summera i ett stycke såhär.

Hennes hem är fullt av häftiga prylar. Ibland postar hon bilder på twitter, där hon även är kul och inspirapepp. Kolla!

Dagen efter började i fågelsång, jag gick längst ett torg fullt med såpbubblor och åkte spårvagn med asfin utsikt. Efter en utomhusfrukost promenerade jag med Emma Selfjord till konstmuséet. Jag hade nämligen hört att det ska se ut som slutborgarna i Super Mario.


 

Haha, ja, jo.

(och så den obligatoriska Göteborgsbilden)
Sen informerade Emma mig om att det fanns ett specifikt träd i Botaniska trädgården, och att det bara blommade tio dagar om året. Vilka ju inföll just nu. Eftersom jag älskar blommande träd var jag tokpå att dra dit.

Näsduksträdet!

och Emma! <3
Sen mötte jag upp nästa sov-värd: Linus Remahl. Han var väl den turnéns joker. Dvs, vi kände inte varandra så bra. Vi hängde en hel del på Stockholms Internationella Seriefestival, men jag hade inte träffat honom ensam, så jag visste egentligen inte om vi kunde prata själva. Fast jag visste att hans tecknarglädje t o m slog min(en av många grejer jag gillar med honom), så...

Han bodde i Mölndal, som ligger lite off. Jag har recenserat ett seriefanzin om vampyrer som utspelar sig där! Och det var faktiskt lika dött som serien påstod det skulle vara, haha!
Vi kunde uppenbarligen prata, blev ganska mycket av det, till nästa dygn och vidare.
Tapet-tecknandet gick bra, för han hade såklart rätt roliga pennor hemma också.
Det där att släppa loss på tapet med massa pennor är askul. En grej Yvette visade mig. Man har tecknare på besök och ska bara snacka skit, så man drar fram en massa tapet över golvet och tecknar blaj medans. Ett sätt att rita totalt kravlöst och liksom göra något ihop medan man hänger. Blir oftast roligare ju fler man är och om man dessutom har alkohol inblandat på något sätt. Vi hade bara coca cola och musik. Men det blev riktigt bra. Testade färgat tusch för första gången, väldigt fina färger.

Dagen efter gick Pride-tåget längst Avenyn! <3 Fick höra en tant flippa på att spårvagnarna inte gick som de skulle, men annars var allt fint. Mycket kärlek!


 Sov-platsen den dagen hölls av Randi J. Hon hade fyllt år några veckor tidigare och vafan är typ bästis med mig, så jag bjöd henne på Avengers. Det var typ hon och Anders som var de jag kände som var pepp på den.


Så vad tyckte vi?
 ASSÅ FAN VAD KUL DEN VAR!! Handlingen var väl som den brukar för mig vad det gäller superhjältehandlingar i superhjältevärldar - inte så superengagerande. Men alla dessa oneliners! Och att Hulk får smasha! ASSÅ WOW BAUM BOW BOW!!

Sen satt vi uppe småsent och kollade på Kids on the slope. En sån där anime som faktiskt var bra, väldigt snyggt animerad och fin rent storymässigt. Rekommenderas. Sen sov jag gott för första gången på- tills Randi sparkade upp mig och jag stod som en zombie i hennes dusch. Vi var tvugna att gå upp halv sex på morgonen då det var hennes första dag på sitt kneg på en kyrkogård. Aja. Frukost ute igen.

I nästa avsnitt: Elin J!! Göteborgs bästa utsikt! Stef går grå?! Prometheus!! Jacob instagrammar! Cafe Fail-Tin! Och så något obehagligt rart? Kanske?! Aja, jag lägger upp mer nästa vecka. Jag har skit att göra nu och behöver scanna fler skisserier innan jag kan lägga upp dem. Ciao.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar