Bakumanna - dygn 2

Efter jag skrev sist drog jag in till stan och mötte upp en vän så vi kunde åka samma nattbuss. Det var skoj. Framförallt är stan snygg om natten. Tyvärr glömde jag att fota, så jag ritade detta idag.

Väl hemma sov jag med en gosig katt. Drömde att min andra katt levde och hade kommit hem som ingenting. Sen undrade jag vilken kattkropp vi begravt. Sen hajjade jag att det var en dröm. Uppenbarligen sov jag jäkligt djupt, för jag uppfattade inte att telefonen ringde medan jag gjorde det.

När jag klev upp drog jag och hämtade ett paket jag fått på posten. FUCK YES, extern hårddisk! Ja fan vad jag behövt det. Har för mycket skit(original, böcker som redan tryckts etc.) på min stackars dator och nu ska hen få en rejäl rensing. En bra start på dagen! Jag döpte den till Freedom-Tardis <3

Sen ringde Yvette Gustafsson och vi brainstormade skiten! Fick en jäkla massa idéer till den där punkten om att förena tecknare och göra seriesverige bättre.

Sen kom jag iväg till ateljén och well... Den här dagen gick inte lika bra som igår. Men det känns ganska viktigt att skriva om det med.

Jag blev iallafall klar med vad som ska med i Babian 20. Vilka serier som bildar en helhet, är fina, följer temat etc. Och det blir nog ett bra nummer. Men fan vad jobbigt det var att välja bort saker. För det var flera som skickat in riktigt snygga saker, men som inte följde temat. Eller genomarbetade grejer som kändes malplacerade i detta sammanhang. Och just det, att välja bort, att refusera, det var tufft. Jag gillar alla serier och vill kicka folk uppåt hela tiden så, nej fy fan. För tillfället känner jag mig ganska glad över att bara vara gästredaktör. Fast jag kommer nog vara gladare när numret väl kommer ut.

Jag refuserade förresten min egna serie. Efter ett nytt öga på den kom jag fram till att jag kan bättre. Jag lät nog manusskrivandet i det här fallet bli för uppdelat och slarvigt, så den var inte så bra som den kunde varit. Två kollegor sa det med. "Det fattas något, det känns som den hade kunnat vara bättre" och jag håller helt med. Ah well. Det känns bra ändå.

Vad hände sen? Jag lyckas boka tvätttid och planera in när jag ska möta farsan. Jag började rita på lite saker. En kollega ringde mig och pratade angst. Och sen kändes rätt mycket rätt meningslöst. Och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra för vem är jag att ens försöka och öh...

...och det blir aldrig något och jag är ju inget bra och jag känner mig så jävla
ensam och rita är det enda jag kan lita på för ingen kan ju tycka om mig så då
är det ännu mer fail att jag inte kan rita eller göra något bra av det och övrig
emobullshit jag antar att precis alla tänker ibland kanske

Sen gick jag ut vid 03-tiden för att rita av träd efter bra feedback från en kollega. Men det blev inte så bra och tyvärr kom jag iväg först när solen började gå upp igen, jag ville ha det lite mörkare egentligen. Men jag fick ett hum om det jag sökte och tog en del bra referensfoton iaf.

Okej, mitt andra bakumanna-dygn har jag:
  • Umgåts med katten
  • Beslutat mig angående min serie
  • Brainstormat med Yvette och Janetta
  • Bokat tvätttid
  • Sorterat fram vad som ska med i Babian 20
  • Gått in i väggen
  • Bokat middag med farsan
  • Gjort en klotterserie 
  • Tagit referensfoton på träd

VISSA DAGAR GÅR INTE LIKA BRA SOM ANDRA
MEN IMORGON ÄR EN NY DAG

Nu ska jag freeloada på Elias sovsäck och kämpa med nya tag imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar