Mellokroki

Deltävlingarna för melodifestivalen har satt igång! Nu när Eurovision blivit en grej över hela världen har det börjat åka runt teckningar av deltagarna från diverse tecknare jag följer på twitter. Jag brukar försöka göra samma sak men aldrig orka mer än typ tre bidrag. Men nu satt jag uppbunkrad med en massa chips och Stina, så med hjälp av peppen lyckades vi båda slutföra en mellokroki!

Stina var extra rolig och ritade om alla bidrag som Snagglepuss, vilket ni kan beskåda här!

Här kommer mina varianter, inscannade och med lite färg påkladdad i efterhand. Jag använde typ två penselpennor live.

Nej, jag hörde fel! De sa inte det, de sa "MelloFucking-difestivalen!"
Jag brukar inte rösta i deltävlingarna då det känns meningslöst (till skillnad från Eurovisionsfinalen då det är politiskt fyllekrig) men vart glad att det gick bra för Nano. Sen orkade jag inte rita Hasse Andersson igen så det blev ett bandmotiv istället.
(den uppmärksamme kanske märker att hunden är inspirerad av "They're good dogs, Brent")

Jätterolig utmaning! På lördag är det dags igen! Stina har utlovat att hon ska rita alla som Garfield, vi får se om jag lyckas lika bra XD

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar