PRESSRELEASE

Hur släpper man en sån här bomb? Äsch jag kommunicerar bäst via serier, så - här!

 
 


Anima, för er nya läsare som inte sett mina tidigare verk, är ett vampyrmangaepos jag arbetat med länge. Om ett gäng tonårstjejer som försöker utreda en vampyr och ett över trehundra år gammalt mordmysterium. Dock är han inte den enda vampyren i trakten, och våra hjältinnor är långt ifrån ensamma om att försöka få tag på honom.

Jesper Nordqvist var en av publiceringspionjärerna när mangaboomen slog Sveriges seriemarknad. Förutom de två böckerna TANKS har han även gett ut en målarbok med Folk och väsen i skog och rymd (båda utgivna av Opal förlag). Och han har ritat massvis med doujinshis som han sålt på Comiket i Japan. Vi lärde känna varandra för rätt många år sedan, men det här är första gången vi samarbetar.

Och JO, alltså det här HÄNDER! På riktigt!! Anima får en del 7 nu i sommar och Jesper tecknar den. Det är nästan löjligt hur bra mina gubbar passar i hans stil!

Det känns också jätteroligt att släppa den på NärCon! 26 - 29 juli Linköpings universitet
Ett konvent samma månad serien utspelar sig, i samma stad som Mikaela kommer ifrån. Vi kommer även hålla en panel om hur samarbetet gått samt hur roligt vi båda tycker det är att rita mytologiska väsen.

Men före NärCon kommer Stockholms Internationella Seriefestival! 5-6 maj i Kulturhuset
Redan där kommer ni kunna se en bit av hur serien kommer bli. Vi har valt en rätt spännande scen där alla karaktärer får lysa, och förutom det har vi med lite bakom-kulisserna-material såsom skisser och bildmanus.

Så kom förbi bord H9 och H10 i Hörsalen! Där hittar ni oss!
Vi delar bord med den förträffliga Jenny Berggrund!


För att direkt svara på två frågor:
Ja, tidigare delar kommer gå att få tag på online inför NärCon.
Ja, jag kommer göra ett separat inlägg för övriga grejer på SiS.
Jag återkommer om det!

Kommentarer

  1. [Eftersom en annan inte använder twitter, och bara måste kommentera]

    *Föreställ er en glädjedansande figur med ett fånigt flin över hela fejjan*

    Jag... jag har inte blivit såhär löjligt glad av en serierelaterad nyhet på... många år. Det ska bli mäkta kul att se hur det hela artar sig. (Och plötsligt finns det en anledning att dyka upp på NärCon också).

    Hepp!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar