Vecka 1 med #inktober 2017

Jag beslöt mig för att försöka hänga på tusch-utmaningen inktober i år igen! Förra året gjorde jag det med den extra utmaningen att försöka göra minst tre bakgrunder per vecka för att bli bättre på att rita miljöer och bakgrunder också. I år försöker jag tuscha fyra bilder per vecka digitalt. För trots att jag gjorde min senaste serie helt digitalt känner jag mig fortfarande inte särskilt bra på att just tuscha digitalt. Och så hatar jag att göra det. Så den här månaden hoppas jag på att bli bättre på det och kanske till och med finna det roligt.

Vi repeterar reglerna för inktober:

Jag lägger upp mina bilder typ varje dag på min tumblr och min instagram. Här tänkte jag lägga upp dem veckovis. Så får vi hoppas att jag klarar alla veckor i år med. Jag har tagit hjälp av årets prompt list, dvs förslag till teman per dag. Fast bara de dagar jag inte kom på något annat.



Here goes!









Slutet av veckan blev sorglig då Krisse Katt avlivades. Han var inte min katt, utan Valentins. Men vi bodde ihop och hann bli så pass nära vi kunde under de senaste åren. Han sov i mitt rum och tittade på tv med mig när jag åt lunch. Låg alltid och snarkade i närheten. Han har dykt upp i ett par av mina serier, postar länkar [här], [här] och [här]. Jag saknar dig, Krisse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar