Mellokroki 2

Så var det deltävling igen! Jag har kämpat med att rita i ClipStudio de senaste dagarna men inte fått så bra resultat, så jag var rätt pepp på att utnyttja melodifestivalen till att köra kroki med det och på så vis snabb-gå-in programmet.

Jag hade småpeppat med Stina under dagen. Förra veckan ritade hon samtliga bidrag som Snagglepuss och snackade om att, om hon skulle hinna den här gången, göra alla som Garfield. (Hon fick dock prioritera ett illustrationsuppdrag)

Så Linus undrade om jag skulle rita alla bidrag som några specifika gubbar. Jag svarade nej, det är tillräckligt hög ribba att göra dem i ClipStudio. Sen sa han att jag borde göra alla som JoJo-gubbar.

JoJos Bisarra Äventyr är en manga tecknad av Hirohito Araki. Den är väldigt bisarr och fruktansvärt snyggt tecknad. Hela stilen har många speciella visuella grejer alla bör kolla in. De homoerotiska poseringarna är väl en sak som ofta kommer upp. Och såsom många japanska animerade openings, andas deras schlager totalt. [Se här på ett youtube-klipp med 7 av deras öppningssekvenser]

Det var med andra ord, ett erbjudande jag inte kunde avböja. Så:


Jag är rätt förvånad över att jag faktiskt lyckades bli klar samma dag, men det blev två timmar efter tävlingen var över. Men det blev klart! Jag lyckades sänka ribban så pass att jag kunde avsluta grejer, blev inte supernöjd. Men jag blev klar!
Introt - mindre svordomar, mer skåne.

Och sen bidragen! Klicka på bilderna för att se dem större.






Det gick ju, vi får se om jag pallar nästa helg!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar