Europa runt på tio dagar. Del 6 av 12

19 AUGUSTI 2016


Dag 1 i Venedig! Nattåget dit var nice, vi fick frukost som vi åt medan vi åkte ut i havet. Själva staden var sagolikt vacker. Vi hade inte tagit reda på så mycket om den innan så allt blev nytt. Tyvärr även det ALLA turistloggar skriver om: dåligt med förvaringsskåp för bagage, därav bra att ha hotell nära stationen. Vårt hostel var mitt i gamla stan. Men vi ångrar det inte. Vi fick eget, fräscht rum. Och läget var fantastiskt. Vi tog även vår första, välbehövliga dusch för resan. Sen tappade vi bort oss i den vackra labyrint Venedig är. Tack och lov att hostelit gav oss en karta! Venedig, Venedig, Venedig... varenda gata, bro och kanal var så vacker! Såklart var staden även dyr haha, men ack så fin. På en bro vid midnatt, och musik från en luta började jag gråta. Jag är så glad att jag reste iväg med Liam. Det här är grymt*.

/Stef

* såklart saknar jag er alla.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar