Europa runt på tio dagar. Del 11 av 12

24 AUGUSTI 2016


Idag for vi till stranden! Det gick att ta tunnelbanan dit nästan direkt från där vi bor. Och wow! Man är inte bortskämd med temperaturer när det är en överäskande icke-utmaning att gå in i vattnet! En fransk dam var snäll och kollade våra saker medan vi badade. (Utom mobilerna som Liam tryckte in i sin vattentäta passväska) Sen delade vi en sangria och varsin mojito på den 4 km långa stranden innan det var dags att besöka Sagrada Familia, den berömda Gaudí-kyrkan som fortfarande byggs. Anledningen till att vi hade tidsbestämda biljetter var att vi köpt till en tur i tornen. Jag fick rejäl höjdskräck men är glad att Liam övertalade mig att våga. Annars var nog mitten av kyrkan min favorit. Designat som en skog badande i ljus. Vi var rädda att hotelit vi bokat för kvällen (ett nära flygplatsen) inte fått vår bokning. De svarade ej på mail. Så vi ringde och det visade sig att de bara inte talade engelska. Så fick jag träna min usla spanska.

/Stef

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar