Vecka 4 med #Inktober

För att hålla igång tecknandet och för att bli bättre på tusch och bakgrunder har jag hängt på årets omgång av #inktober. Reglerna är enkla.



Jag har slagit mitt egna rekord! Förra gången jag försökte med den här utmaningen hann jag 24 bilder. Jag är nu på bild 28 och bara tre bilder är kvar så jag vågar hoppas på att jag faktiskt kommer ha en komplett inktober. Tvivlar på att det händer igen. Det här var en ovanligt lugn månad.

Stora skillnaden för den här veckan har varit bytet av material på slutet(de två sista bilderna). Jag har gjort i stort sett alla mina inktobers på elfenbenskartong / serietecknarpapperna från Drewex. Men nu blev jag tipsad om ett block från Penstore av märket Rhodia. De är speciellt anpassade för reservoarpennor och kan således gå bra ihop med stålstift. Jajamän! Inte bara min stålstiftspenna, utan även mina ifyllningspennor gick jättebra på det här. Ej heller läcker de genom pappret till nästa sida. Detta är väldigt trevligt för mig då det här blocket (A5) är betydligt mer bärbart än mitt vanliga material (enskilda ark i A4-format).









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar