Serieteket

En september-grej jag glömde skriva om var att Serieteket stängde sin vanliga lokal på grund av renovering. Jag fick såklart panik under deras sista öppna dag och därav:

Men de har inte stängt helt, utan de har en tillfällig filial i Bibliotek Plattan, dvs på bottenvåningen av Kulturhuset Stadsteatern. Direkt när du går in från plattan svänger du till vänster och så är du där. Den är överäskande mysig, så jag ritade av den till en av mina inktobers.

De har hällt på i 20 år nu (och bytt lokal ett par gånger på vägen). Jag skulle aldrig ha möjligheten att läsa allt jag vill utan bibliotek, och jag hade förlorat väldigt mycket utan Serieteket. Så har du vägarna förbi besök dem. I vår är de förhoppningsvis större igen, men tills vidare fungerar detta.

Underbara plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar