Min medverkan på SiSu 2016



Jajjemän! Det heter Five years of February och kommer troligen se ut typ såhär:

Jag är inte säker på om det faktiskt ser ut så, för när jag skriver detta har jag inte hämtat trycket. När man är dum i huvudet har kort tidsmarginal ber man inte om provtryck utan tycker att tryckeriet är fantastiskt som trycker ens serier så snabbt ändå. Fanzinet ifråga innehåller fem års timserier varav en aldrig publicerad, de jag lyckades klottra ihop på Seriefestivalen i Angoulême.

Så var kommer du kunna köpa detta? Här kommer du kunna köpa detta!
Om du vill ha ett signerat exemplar så är mina sitt-tider följande:
Lördag: 13.30 - 15.30 Bord H13
Söndag: 13.30 - 14.30 Bord H13
16.00 - 17.00 Bord H70 - H72

:::::::::::: Jag kommer även babbla på scen! Ta chansen att se mig skina! ::::::::::::

På ren envishet
Jenny Berggrund leder ett samtal om konceptet 24-timmarsserier med kollegorna Yvette GustafssonStef Gaines och Tinet Elmgren.
VAR? Plattanscenen NÄR? Lördag 12.00 - 13.00

Mangapatriarkatet
Lisa Medin och Stef Gaines spelar in sitt andra pratsnitt efter Mangapatriarkatets återuppståndelse.
VAR? Poddscenen Ekoteket NÄR? Lördag 16.00 - 17.00

Är det realistiskt att teckna SciFi? - Branschpanelen
Jag och Lisa Medin får äran att snacka med Gabriella Gomez från SF-Bokhandeln om scifi och sedan även diskutera att skapa scifi med högaktuella Anders Vegh Blidlöv, Johan Jergner Ekervik och Frida Ulvegren.
VAR? Poddscenen Ekoteket NÄR? Söndag 11.15 - 12.45

Om ni har svårt att hitta i huset så har jag och Lisa Medin ritat en fenomenal karta till Kulturhuset Stadsteatern och alla platser som är så viktiga under Seriefestivalen!



Ah ja, glömde jag att säga att Mangapatriarkatet har återuppstått? Åh okej
MANGAPATRIARKATET HAR ÅTERUPPSTÅTT

Ursäkta att det dröjt. Jag och Lisa Medin har sökt lite stipendium och fnulat på hur vi ska kunna fortsätta arbetet som blivit uppskjutet pga- fast varför ska jag skriva det när vi släppt ett nytt avsnitt och ni kan höra det där? Lyssna på det! Lyssna på det!

Hm ja. Va? Ah ja, mitt hår har ändrat färg. Jag får göra en serie om det någon annan gång, men här är ett foto så att ni känner igen mig. Säg hej!
Och jag säger som Lisa: bjud mig gärna på öl!


Åh, jag hoppas att jag hinner skriva ett separat inlägg om guldklimpar jag anser att man inte får missa på årets SiSu, men utfall att jag inte hinner slänger jag här in mina gissningar att ni inte vill missa Sockerärter av Tinet Elmgren (Ordbilder Media), Ljusförgörerskan av Li Österberg (Epix Bokförlag), Palimpsest av Lisa Wool-Rim Sjöblom (Galago), Knas (Kolik Förlag) och Jannah - sista året på jorden av Johan Jergner Ekervik och Frida Ulvegren (Kartago). Fanzinmässigt har jag ganska så noll koll i år, men kommer själv satsa på att skaffa Dotterbolagets fanzin om Ensamhet, alla Elias Ericsons zin, Mirjam Löfgrens senaste och Diana Davidssons julbok. Sen ska jag köpa de otroligt söta penväskorna som Aggi kommer sälja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar