Permanent tusch


Så för två veckor sen drog jag till Black Book Tattoo med ena brorsan som stöd och skaffade denna.




Jag har funderat på det här i öh tio år nu? Vi hade en lärare på Serie- och Bildberättarprogrammet vid Högskolan i Gävle som också arbetade som tatuerare och gav oss elever rabatt, så väldigt många av mina klasskamrater skaffade tatueringar de åren.

Jag kunde aldrig bestämma mig för vad jag ville ha för något. Något tecknar-relaterat på tecknar-armen, men mer kom jag inte på. Tills jag såg att en gammal bekant (lustigt nog från samma skola där jag en gång bestämde mig för detta) börjat tatuera folk och eftersom jag är svag för skrafferingar och tusch blev jag väldigt förtjust i hans stil. Kolla in!

Så jag skickade en skiss på en idé och han gjorde om den så att den tattueringsmässigt blev så bra som möjligt. (Till exempel så förstorade han den rejält, ändrade avstånd och stil så att den skulle läka snyggt, och vände på den så att den ser bra ut på avstånd med)

Det blev en bukett pennor och en fras som speglar nivån av säkerhet jag har på det här nu.
Oavsett vad som händer, jag har det här, jag klarar mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar