Tröstpris

Det står nu tyvärr tydligt att jag inte kommer kunna fortsätta och avsluta denna serie innan 24 december 2014. Det var lite av en chansning att det skulle gå, och den här gången misslyckades det helt enkelt. Dock har det varit lite utav årets tema, att jag jobbat väldigt hårt med något som inte blev, så jag känner mig inte så nedslagen just nu utan lite van. Det är sånt som händer, och jag ångrar inte det jobb jag lagt på det. 2015 ska jag försöka bli bättre på att svara på mail och på att få saker att bli något.

Jag gjorde bildmanuset till den här serien under 24timmarsserien och hittade en rätt snabbtecknad teknik som gjorde att jag kunde göra de första sidorna under november. Sedan hade jag planerat in produktion och extra dagar under december för att hinna klart. Men så blev jag sjuk på det där sättet så att det inte går att rita och med prioritering på allt annat arbete som sköts upp av sjukdomen, fanns inte tid kvar att komma ikapp på detta.

Jag kommer fortfarande att avsluta den här serien, den har växt fast på mig vid det här laget.
Och den kommer att gå att läsa i någon form, bara inte i denna.

Idén till "Ensam Glöd" kom 2013 och var egentligen tänkt att bli en julkalenderserie redan då, men olika anledningar gjorde att den bara hann bli julkortet som var tänkt som reklam för den. Inte särskilt många har hört om seriens handling. Jag fick lite hjälp med karaktärsdesignen av Linus(som gav huvudpersonen sitt utseende) och Liam(som gav alla karaktärer namn). Men jag samlade lite researchbilder och så för serien på en resa med min familj i somras. Samma resa försökte jag föra seriedagbok, och lustigt nog blev den också avhuggen p.g.a. sjukdom. Men jag lägger upp de sidor som faktiskt blev av det här, så blir det i alla fall lite serier att läsa ändå.




(Klicka på den här bilden om du vill se den större)










Sak jag inte hann dagboksteckna men tecknade in i Ensam Glöd: Mark lärde mig vindsurfa och jag åkte för långt ut och ramlade i havet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar