Inktober

Det finns rätt många säsongs-burna utmaningar serieskapare kan ta.

En som var rätt populär bland mig och flera av mina kollegor i år var inktober. Dvs man gör en tuschbild varje dag i oktober och lägger upp den online. Jag gjorde rätt många, men hann inte alla dagar. Här kommer de jag gjorde:

1. Diana och Mikaela
Fick ett stålstift och lila tusch av min mor någon dag innan så det kändes passande att använda. Jag är inte särskilt bra med stålstift men det blev ju något i alla fall.


2. Självporträtt
3. December


4. Grönlandshaj
 Ett av mina favoritdjur just nu. <3 [Youtubefilm här] Även kallad Håkärring.

5. Linus hår A 
6. Sofia Falkenhem <3
Kollega och fin vän som fyllde år dagen ifråga, så det blev ett porträtt.

7. EXLIBRIS
Ett så kallat bokägarmärke. Jag har velat göra ett sedan mer än 7 år tillbaka, så inktober-utmaningen fick det äntligen att bli gjort! Beställde en stämpel av den strax därefter och har nu börjat märka samtliga av mina böcker. (Mina sambos och jag har två bibliotek tillsammans och de har sina egna exlibris för att förenkla om vi skulle flytta isär.)

Min exlibris är en kombination av min fars efternamnsvapensköld och min mors släktvapensköld. Och så har jag lagt dit stjärnor, mitt namn och en krona ("Stef" betyder krona). Ja alltså fladdermusen fanns i mors släktvapensköld på riktigt haha.

8. FoolyCooly-Anima
Jättemånga år senare än alla andra som tilltalats av anime såg jag FLCL. Toksnygg liten grej av GAINAX. Så jag kände bara för att rita sexiga animeflickor med pantyshottus HJÄLP. Öh. Och Anima är väl serien jag har som lutar mest åt det hållet. Det var väldigt roligt att rita detta.


9. Om katterna var kids

10. Utan Titel

X
---Jag fick inget tecknat den 11 oktober. ---



12. FanArt: Persephone
 Li Österberg gör just nu helt underbara serier inspirerade av grekisk mytologi men med betydligt modernare värderingar. Det finns massvis online på hennes smackjeeves! Kolla kolla! Just nu går en serie om Persephone, som är en av mina favoritkaraktärer. Sen är jag alltid lite förtjust när jag ser henne, då Li gjorde en bild av henne baserad på ett foto på mig, så jag kan inte låta bli att läsa in mig i henne. <3

13. Linus hår B

14. Räven
En av hönorna försvann en kväll(utanför hönsgården) med bara en stor samling fjädrar efter sig. Kvällarna efter det smög en räv runt på vår tomt. Mitt liv är en bok av Sven Nordqvist. Nu måste jag bygga en fyrverkerihöna och Közi åka linbana.


X
---Jag fick inget tecknat den 15 oktober. ---

16. Flicka tittar åt sidan.
 Linus Re gjorde också på en egen inktober, men råkade få ett tema. Så jag körde på samma tema.

17. Merman 
Hm... Mer om honom någon annan gång.
18. FanArt: Questionable Content
 QC ja, väldigt rar serie, speciellt just nu.
19. FanArt: Hannibal
Kollade på en sån där serie* på Netflix.

*= TV!!!-serie hette dem en gång i tiden! Nu förstör deras nya ord mitt yrkesval GAAAH
20. Sämsta katten
21. Diana

22. Något lurar i vattnet
 X
---Jag fick inget tecknat den 23 oktober. ---

24. Puss!


25. Ångest

26. Utan titel

27. Sjöjungfrudesign


Sen blev det inga fler :( Men jag fyllde ut en bra bit av blocket i alla fall och känner mig nöjd med det övningsmässigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar