Stefs Citronlemonad

Matlagningsserier är bara så bäst! Mycket av det jag lagar idag hade jag inte gjort om jag inte hade läst serierecept från Tinet Elmgren och Lucy Knisley. Serietecknare måste vara bra på att laga mat för att, ja...

... så inte förvånande är många av mina kollegor bra på att laga mat. Det senaste halvåret har recept i serieform varit ett återkommande samtalsämne bland de jag hängt med. Och det var väl i våras efter att ha läst Lucy Knisleys RELISH som jag tänkte att "Fan, man borde starta det som en bloggserietrend!" Min idé var då att alla skulle bidra med ett gäng olika slags recept.

Typ
  • ett storkok som blir många lunchlådor
  • en dessert / ett bakverk / en drink / liknande
  • en frukost
  • en riktigt god middag
  • något en precis upptäckt / lärt sig
Sen skjöt jag upp det då jag har flera andra projekt som får gå före. Det har jag fortfarande, men vafan, jag gör också en jäkla massa lemonad just nu. (dvs den sista av mina föreslagna punkter)

I början var det "wow! lemonad!" men numera är det något jag ibland rör ihop strax innan jag lägger mig och sen delar med min rumskamrat under dagarna där efter. Men jag har tänkt göra ett serierecept på det, och nu fick jag till och med en förfrågan efter det, så äh vafan!


Jag har även testat att pressa ner en grapefrukt med citronen, det funkar också men då kan det vara en idé att skippa myntan.

Myntan förresten, köps i kruka på vilken livsmedelsbutik som helst. Du hittar den bland frukten och den kommer älska dig lika mycket som en basilika om du tar hand om den rätt.

Vinjetten på den där serien är från en etikett Linus fixade som en födelsedagspresent för mig att använda. :)


Men ja, detta hoppas jag bara är den första receptserien av flera från mig, och alla kollegor därute får hemskt gärna hänga på!

Jag vill bli bättre på att göra krubb. Dela med er av era recept!
Som ni ser behöver de inte vara så snygga och en får fuska.

Go go go!

------------------------------------
Anna Landin svarade med ett recept på iste!

Kommentarer

  1. aaahhhh måste testa! älskar hur du illustrerat det här förresten, ser jättefint ut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar