Lite Linus

Den här veckan har ägnats åt att resa till vänner, med pauser för tecknande. Jag har räknat ut att jag nog inte kommer hinna umgås så mycket alls med folk innan jag kommer tillbaka från Bratislava i Maj. Så det blev en panikresa, eller vad man ska kalla det. Självklart med sina tecknar- och arbetspauser.

Mitt första stopp var Göteborg för att hälsa på Jacob och Randi. Jag var lite hemlig om detta då jag har många vänner i Göteborg men ingen möjlighet att hinna träffa alla. Men jag fick in några stycken när jag på tisdagen lånade Jenny Bs plats i Serieateljén för att få lite färglagt. Ett nytt ansikte till mitt dåliga minne blev Linus Remahl, som frågade om min serie "Snö, vitt som papper" skulle finnas på Seriefestivalen i Stockholm i år. Alltså den där serien jag hade som julkalender här.
Ursäkta Linus Lantz, Linus Remahl...
Om jag finner tid laddar jag upp fler skisserien om den här resan. Det har varit väldigt trevligt.

Men, till ämnet han tog upp!
Ja, det ska bli något av "Snö, vitt som papper"!

Jag färglade klart de sista sidorna nu i veckan och har skickat dem till en antologi för att se om de skulle passa där. Men serien är ju rätt spretigt berättad när man läser den i ett svep, och lite snabbt tecknad, så jag kan tänka mig att de tackar nej till den. Om så är fallet blir den ett fanzin till Stockholms Internationella Seriefestival(har de bestämt sig för en förkortning ännu?).


För närvarande är jag hemma hos K i Mjölby. Nu ska jag skriva lite fakturor och teckna medan han kör sin städning. Imorgon återvänder jag till Stockholm där mitt dayjobb kommer ta några få dagar, och ateljén sluka mig totalt. Jag både våndas och längtar.

Seriegig, festivaler och resor - här kommer jag!

Kommentarer

  1. Vad bra att det blir ngt med "Snö"!
    Jag tyckte jättemycket om den och det kändes fan rätt tomt när den tog slut...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar