FanArt

Det verkar vara ett normalt problem för serietecknare att få för många projektidéer på samma gång. Jag har sedan höstas varit väldigt sugen på att göra en serie med äventyr och sagor. Skissat ner karaktärsidéer, idéer till fem kapitel, och fyllt en inspirationsmapp med bilder. Men jag vet inte om jag har tid med något sånt, ej heller vart jag skulle vända mig med det sen.

Då är det skönt att man kan göra lite fanart till en gammal klassiker för att få något slags kreativt utlopp för det suget.



Jag läste om Astrid Lindgrens Mio, min Mio häromdagen. Med illustrationer av Ilon Wikland, en återkommande inspiration. Jisses vilken eskapist Mio är. Då och då undrar jag om boken egentligen handlar om Bo Vilhelm Ohlsson som sitter på en bänk i Tegnérlunden och fantiserar om den underbara världen han önskar att han levde i. Där han fick en egen häst och egen pappa och bästa vännen ändå var med.

Jag är nog också lite av en eskapist just nu. Jag känner mig rastlös. Fast jag vet inte just vad jag drömmer om. Jag har det bra som det är. Kanske skulle jag bara vilja gå till Tegnérlunden och sitta på en bänk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar