This is not 100 frågor

Idag har jag ritat en havsbild och käkat sushi. Det är roligt för att det är sant. Sen märkte jag att Micke Sol svarat på 100 frågor som han fick från Hanna och nån annan. Tänkte what the heck, jag snor det med. Och förkortar!!

1. Hur gammal är du om fem år? 
31.

3. Hur lång är du?
 168 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
 Prinsessan och de onda trollen!! En gammal tecknad goding där den otroligt dåliga dubben är en del av upplevelsen. Jag och Egg kan alla repliker utantill, vår gamla vhs-utgåva är så söndertittad att bilden har vågor. Så ni kan tänka er vårt segervrål när Anders Häger Jönsson hittade dvd-utgåvan och köpte den till oss bara sådär. Fantastiskt!

5. Vem ringde du senast?
 Elias Kron.

6. Vem ringde dig senast?
 Min rumskamrat.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Underbart! tack ska du ha! <3" fick jag lustigt nog precis när jag skulle svara på den här frågan...

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
 DET HÄR, PRECIS DET HÄR. (© Peter Forsman som ritat bilden helt ovetandes om mardrömmarna jag hade som barn) Och döden.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Eggs beskrivning av sin fantastiska dröm om att han fått tag på en Sonic Waterbottle[referens].

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag sover oftast med ett täcke på mig. Och en mantel FÖR JAG ÄR KUNG. Och en katt.

24. Vilka städer har du bott i?
 Har rätt svårt att definiera "Bo". Man behöver inte bo särskilt länge för att referera till ens sovplats som "hemma". Och isåfall har jag t.ex. bott i Beijing, Bryssel, Paris, Mexico City och London. Men om "bo" definieras som en plats som känns trygg, möblerad, som man återvänder till och där man vågar ha husdjur eller hänga upp saker på väggarna, då har jag bara bott i en stad och det är Stockholm.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Dojjor.

33. Kan du spela poker?
 Min familj hade pokerkvällar jävligt länge, så kan, kan jag. Däremot är jag jävligt irriterande att spela poker mot för jag går all in nästan hela tiden, även när jag inte har en bra hand. och eftersom mitt ansikte ständigt pryds av ett dumfånigt leende finns det inget sätt för dig att läsa mitt PAH PAH PAH PAWHKER FACE PAH PAH POKER FACE!!

34. Tycker du om att mysa/kela?
 Ja, detta visas oftast när jag är full.

35. Är du en beroendemänniska?
 Igen. What the fuck is a beroendemänniska?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? 
Känner till Antoine de Saint-Exupéry

38. Kan du några andra språk än svenska?
 Ja, be mig bara inte bevisa det.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Öl och godi-! Jag menar pennor!! Pennor!!

47. Vad har du för ringsignal? Nyan nyan nyan nyan nyan nyan nyan eeeh nog dags att byta...

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
 Tror inte jag har kvar några. Jag gjorde en grej som kallas att öh, växa, så de passar liksom inte längre.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
 Tänkte först skriva "min röda pensel" men nej, rödvinet är närmre.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
 Jag lyssnar på böcker, läser serier. Senaste boken som jag, fortfarande lyssnar på, är Per Anders Fogelströms "Minns du den stad". Senaste serieboken jag läste var Matilda Rutas "Tummelisa eller den andra vildmarken"

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En skiss till en serie jag kanske publicerar här om en månad.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa. Det är fan poppis.

68. Hur imponerar man på dig?
 Min kompis Doktor Onöjd är bra på att imponera på mig. Typ genom att ta på sig events i sista minuten och göra dem bra, eller genom att möta attackmaskar. Eller genom att teckna snabbt.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag har aldrig snusat. Jag kan vrida upp tummen bakom handen. Jag nojjar som fan över min personlighet.

81. Svär du ofta? 
Ja, jag är väldigt vulgär. Blir värre med visst sällskap. T.ex. Lisa Medin eller Egg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar