Ja Geflar!

Johannes Klenell tipsade mig om att Dotterbolaget skulle ha workshop och vernissage i Gävle. Samtidigt var det även kulturfestivalen Å-natta och Comic Royale hade ett bord på Edge Kulturmarknad bara ett stenkast från DB. Jag har länge velat åka upp till Gävle igen, lära känna de nuvarande eleverna på Serie- och Bildberättarprogrammet, hänga med Comic Royale m.m. Och Dotterbolaget är ett helt fantastiskt sjukt bra gäng. Så detta kändes som ett givet tillfälle att dra till Gävle.

Gjorde försök till att annordna en roadtrip då jag är en snål jävel. I slutändan blev det jag, Kalle Landegren och Tom Waldton som tog oss dit. Super-roligt gäng! Jag hade hört rykten om att Landegren är superomtänksam och Waldton jätterolig. Dessa rykten blev bekräftade.

Jag gick Serie- och Bildberättarprogrammet för en herrans massa år sedan. På den tiden då utbildningen fortfarande låg i metropolen Hofors, men det innebar såklart en massa resor till Gävle. Jag är en av de tecknare som brukar säga "Mitt liv började i Hofors" och även om jag inte kommer ihåg alla skoluppgifter vi gjorde, alla resor vi tog, alla upplevelser etc. så kommer min kropp ihåg att jag hade så jävla kul som jag aldrig haft förut när jag var där. Så jag blir helt upprymd av att åka till Gävle. Det känns som att återgå till sina rötter, minnas varför man började bli den man är och varför det var så jäkla bra.






 









 Vill speciellt tacka Klenell för tipset * Kalle och Tom för trippen * Fredrik Svensson för guidning och pepp * Comic Royale för skönt häng * Dotterbolaget för fin utställning och rolig allsång * Sabina för sovplatsen * Gävle för kärleken

Enda trista var att jag visst blev sjuk sen. Att resa iväg och bara sova fyra timmar var kanske inte världens bästa idé när man är lite krasslig. Men så fett jävla värt! Nu ska jag hem. K har lovat att ta hand om mig lite, så jag blir snart på fötter igen.

Kommentarer

  1. <3 Wow! Älskar skutt-skutt, spring-spring, rusa-rusa-rusa!!

    SvaraRadera
  2. jag gillar också, den serien. tokfin. jag gillar också bilden på psychoKalle & lotterihjulet.

    SvaraRadera
  3. Jag gillade alla klotter-serierna i det här inlägget skitmycket, men rusa-rusa-rusa fick mig att gapskratta.

    SvaraRadera
  4. Gävle - gävlar vilken bra stad! Hann du träffa Li också?

    SvaraRadera
  5. Fint med perspektiv förresten i dina klotterserier i ruta fyra i den övre!

    SvaraRadera
  6. hhahaha du är för härlig!!! upptäcker bara mer och mer grejer...älskar din rusa rusa serie... hehe kom ihåg det ögonblicket. Jäklar vad ni sprang :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar