Blä

Något jag klottrade för några dar sen. Jag hade tänkt uppdatera bloggen rejält nu innan jag reser iväg, men de senaste dagarna har fyllts med goda vänner, så jag har inte haft tid. Kärt besvär men känns hit och dit att köra en paus med denna serie som det senaste, hahaha. Min rumskamrat sa en gång att man ska spara allt fint folk någonsin sagt om en i en mapp i ens huvuds databas, och när man känner sig nere ska man plocka fram den mappen. Jag har en fin-fil. Men jag har också en ful-fil. Det gissar jag på att alla har.

Valentin Schönbeck sa en gång att huvudet fungerar mycket som en robot. Att det är därför man plockar fram ful-filen när man känner sig nere. För att huvudet vill repetera. Så man kan tvinga fram fin-filen istället och må bättre.

Jag hängde med Alice Engström häromdan, fick material till fin-filen och pratade projekt. Vi har ganska lika men ändå olika grejer vi jobbar med, så det var inspirerande. Som sagt har jag hängt mer med vänner än vad jag ritat. Troligen kommer jag rita lite mer på Öland. Det ska bli skönt att vakna av sig själv och inte klockan. Att snacka med päronen, att slöa med syskonen och hundet. Stockholm är fint och regnigt, men jag längtar bort. Iallafall för en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar