Belöningen för Bakumannaveckan: GILLET

Det började på Valentins episka födelsedagsfest i skogen. Elias snackade om det här med "gille", tänk om man skulle ha en fest i flera dagar liksom? Med Mjöd och vaktlar eller nåt? Sen tog jag upp det igen, och igen, och igen. När man är bra människor, kompisar, och dessutom fyller år runt samma veckor, varför inte?

Min plan var från början att det skulle pågå på samma ställe och i en vecka, men det blev olika destinationer i tre dagar. Det vill säga, fortfarande världens bästa fest i tre hela dagar!!

DAG 1
Temat var: Fuck you, beach 2011


Jag och Elias googlade upp en lämplig strand samma morgon, sen sågs vi med flera på en buss mot Långsjöbadet i Älvsjö, såhär peppa var vi! Och tro fan att det var värt, när man kommer till superfina badplatsen med träd och klippor och bryggor och grejer, och alla kombinerar ihop supergod knytispicknick. Sen drog vi oss till Rågsved, där vi hyrt en lokal och kollade på Tillbaka till framtiden. Tyvärr har jag inga andra foton på det än ett foto jag tog tidigare på dagen så att vi skulle veta hur det skulle se ut när vi sen skulle städa efter oss mitt i natten.



DAG 2
Temat var: mat och alko
 
Här kom festens första problem, Elias upptäckte att det inte fanns ett enda Systembolag i hela Stockholm som hade Mjöd! ETT GILLE UTAN MJÖD?! Åh herre jävlar hur skulle det gå?! Vi var riktigt nervösa där, men det slutade lyckligt! En av gästerna fick med sig en flaska som hans granne hade hemma! Perfekt! Så ja, det blev mat och vänner!

 
 

 Och alkohol. Speciellt mycket för mig. Jag blev nog rätt odräglig efter ett tag.

Tom visar sitt snygga klotter i sin blogg! Serien jag visar honom är en sida från min långa SPX-klotterserie som aldrig verkar bli klar.
 Minns att min ständiga catchphrase var "Fan vad snygg jag är!" och Valentin hörde av sig idag och förklarade att fylle-Stef skadade hans korsrygg när hon hoppade på honom, troligen menat som en kram. Nykter-Stef har inget minne av detta. När det blev sent snurrade väggarna igen, men det hindrade mig inte från att spöa Elias i SNES Mario Kart. Han spöade iofrs mig i battle, så vi var väl rätt kvitt. Det sista som skedde på natten innan de som var kvar lade sig var att vi körde en omgång Mario Party 4. Det var skitkul, för självklart vann jag och Elias med vår kombinerade, irriterande ödla.

 De gäster som sov över belönades med att få agera städhjälp!
Ibland är jag rätt förvånad över att jag har vänner övht.

Sen var det väl inte så att man städade bort allt... för på lördagskvällen... fick jag VÄRLDENS BÄSTA PRESENT. KRITOR.
Och när det blev mörkt... och alla (varav majoriteten tecknare) var rätt dragna... togs beslutet att dra till närmaste högstadium och fylla deras basketplan med katter.

DAG 3
Temat var: brädspel
  

Ett bra avslut på ett bra gille! Stora sega sällskap och brädspel blir dock inte så många olika spel, utan allt som allt körde vi en omgång Settlers och en omgång Roborally. Båda helt fantastiska spel. Elias vann Settlers och jag vann Roborally. Om man inte var där kanske man skulle tro att folk var snälla mot födelsedagsbarnen, men vi är helt enkelt så awesome. Roborally är för övrigt världens roligaste spel! Jag var så jävla pepp hela bussresan hem att jag nog förvirrade Abbe.


Åh, det var roligt! Nu ska jag köpa sushi och kanske rita ett porträtt.
Härnäst kommer en kattserie!

Kommentarer

  1. Ja, det var fan king! Jag hoppas Elias är på att köra samma sak nästa år.

    Ser nu att jag publicerat fotobevis med dig och grejen du la i skorstenen! :D Det är lungt förresten. Sorry om jag var virrig i telefon, jag är sån.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar