Bakumanna - dygn 4

Så nä, jag sov inte. Ej heller gjorde jag någon bok. Jag snackade järnet om Anima, vilket kändes tämligen bra. Man kanske skulle dra ihop ett nerskrivet manus på det. Få projektet mer tydligt och stadigt.

Sen gjorde jag ett porträtt(förra inlägget) blev tämligen nöjd. Fortfarande inte trött.

Började bli trött. Satte ihop en portfoliobild att skicka till tidningar. Den blev rätt bra. Oj oj oj vad jag ritat mycket egentligen.

Vid det här läget har jag inte sovigt på ett dygn, börjar darra och frysa. Tittar på mitt gamla projekt från Hofors. Ett projekt som jag hoppats tuscha klart någon dag. Men det är jäkla typ 70 sidor kvar och det var så länge sen jag ritade på det sist. Jag kollar igenom det och blir omotiverad. Allt är tämligen genomarbetat, det är liksom skrafferingar och sånt. Men det är inte snyggt. Troligen då jag inte ritade så bra när jag var 20. Och att försöka återuppta detta och tuscha men försöka hålla sig på samma nivå, känns inte helt... eller vänta lite!

Jag har ju blivit bättre på att teckna sen sist. Detta innebär inte nödvändigtvis ett hinder, utan kanske, är det så... att jag kan tuscha vidare på detta, bara tusen gånger snabbare än sist. Och behålla en tämligen lik stil på teckningarna?

Jajamensan! Ha! Rita ett gäng bussar utan minsta referens! Fan vad bra jag är!
Så jag tuschar typ tre sidor på 40 minuter.

Fast när jag inte kan rita ett tåg i perspektiv på frihand etc får jag nog erkänna min slagen av tröttheten. Det är dags att packa ihop för den här gången.
Nu ska jag dra hem, sova någon timme, och därefter träffa farsan för middag. Ska bli trevligt att äta riktig mat igen. Det har jag saknat lite. Faktiskt.

Orkar inte avgöra om det var väl spenderade dagar just nu, får återkomma om det.
Snark.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar