Det blev ingen cd(?)

Vad var det som hände?

Jo. Jag beställde böcker från ett digitaltryckeri i USA. Jag har beställt böcker och tidningar från dem förut. De blir alltid skitsnygga och billiga. Förrförra året panikmailade jag dem att jag behövde böckerna snabbt som fan och de fixade så att jag fick dem på EN dag. Så jag kände mig inte så nervös nu.

I helgen fick jag ett meddelande från budfirman (United States Postal Service) som löd typ: "Hej! Vi ska skicka dig ett paket från USA den femte maj och sen har du det hos dig om 6-12 dagar"

Så jag panikmailar tryckeriet med "Jag måste ju ha böckerna i min hand den femte maj!"
Och de svarar: "Vi vet inte varför budfirman påstod något sånt, vi skickade dig böckerna igår och du ska ha dem den fjärde maj, det ska vi se till!"
Så jag svarar "THANK YOU I LOVE YOU"

På måndag blev mitt paket felsänt.
Sen har det enligt deras Track & Confirm åkt mellan Memphis och Miami några gånger, sedan åkt runt i Paris tre omgångar, stannar i Danmark, tills det tillslut kom till Arlanda igår morse(men jag blev inte meddelad om detta förrän igår kväll).

Idag är jag fast på ett arbetspass som gör att jag inte kan åka ut till arlanda och kriga eller så. Men K har ringt dem och posten och tullen. Slutsatsen är att tullverket troligen tagit paketet pga värdet. Vi har ett nummer men de nås inte förrän på måndag. Idag öppnar mässan. Nu.

Dvs. jag kommer inte kunna sälja min bok på SPX.

Jag räknade inte med detta på något sätt. Jag har ingen plan b. Det börjar slå mig först nu. Allt arbete. Alla scanningar. Allt pussel. Allt utnyttjande av vänners hjälp. Alla nätter jag satt uppe. All ångest jag hade. Allt förgäves. Åh gud, jag vill inte bli överdramatisk.

Och framförallt har jag inte tid. Jag kan inte gråta nu. Jag ska sitta och låta jättetrevlig och hurtig i telefonväxeln. Sen ska jag på mässan och hundra fester.

Och det HAR varit trevligt hittills. Det har varit fullt med fantastiska människor och goda vänner. Och festerna har varit roliga. Bagisfesten blev över förväntan. Halva mässan har gått och varje kväll har jag fått hångla med vackra kvinnor. Jag menar hey. Riktigt bra Small Press Expo. Och det verkar komma så många bra böcker.

Fast inte min.
Hhh. Well.

K har feedbackat fram en möjlig displaymetod. Lisa en annan. Vänner, det verkar som att de ser till att man inte är helt borta. Så änn är jag inte slut. Jag återkommer.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar