Söndag, priset på boken & skvaller inför SPX

Jag bor på åttonde våningen och huset ifråga ligger högst upp på en backe vid en dal. Så när våren kommer går solen rakt in genom alla fönster och får hela lägenheten att bada i guld. Detta är en av anledningarna till att jag går upp tämligen tidigt. Och att jag går upp tämligen tidigt kanske är en orsak till att jag lägger mig rätt tidigt också. Det tycker jag är lite pinsamt, man vill ju vara coola kreativa rockstarn som är uppe halva natten, men jag är nog mer en morgonmänniska. Aja, så länge man är uppe alls... antar jag.

Men nog med dravvel,
jag har nyheter inför SPX!


Mitt bord har börjat spåna fram signeringstider, och det verkar som att jag blivit bokad ca 16-18 på lördagen och 11-12 på söndagen. Dvs. om ni vill ha min bok signerad, är det den tiden som jag kommer att befinna mig vid bordet.

Boken har förresten fått sitt pris nu!
110 kr är mässpriset (93 kr för de som ritat porträtt)

Jag kommer ha med mig 50 exemplar, vilket fått vissa att snacka om att de vill förboka egna exemplar. Så här kommer info om hur man kan vara säker på att få sin bok:

Alternativ 1. Maila mig: stef.gaines@gmail.com ditt fullständiga namn och att du vill förboka ett exemplar. Då kommer en bok att hållas till dig fram till min signeringstid söndag kl 11, då ALLA exemplar släpps till försäljning. (Detta då jag vill sälja dem) Dvs, det gäller att gå förbi mitt bord och köpa sitt exemplar på lördagen. Säg ditt namn, ta din bok, hugg tag i mig under mässan för signering om så önskas.

Alternativ 2. Då jag trycker böckerna via ett amerikanskt print-on-demand online ställe, erbjuder de att man kan sälja sina böcker direkt genom dem. Jag kommer alltså släppa ett icke sinande antal exemplar av boken där. Den kommer kosta 11 dollar, dvs 70 kr. Varför det är så billigt? Jo, för att det är jobbigare att köpa saker på internet, och för att det kommer tillkomma fraktkostnad. Denna möjlighet kommer upp efter mässan.

Varför ska man köpa boken på mässan då?
De exemplar jag beställt kostar mig dubbelt så mycket då jag ville ha dem fraktade i tid till SPX, och jag har lagt till någon tia då jag hoppas tjäna lite på dem. I stort sett all eventuell vinst kommer gå till att fixa, håll i er nu,: en vettig hemsida med kommande dagboksserier konturneligt upplagda online. Dvs. ja, jag tänkte starta en onlineserie. Men i dagsläget har jag varken tid att pussla ihop det själv, eller råd att köpa tjänsten från en skillad webbdesigner jag verkligen vill ha på uppdraget.

Ärsch, kommer jag ens sälja något? Öh, skitsamma!

Förutom min egna bok så kommer jag vara med på Small Press Expo lite mer:

Dels kommer jag troligen hänga på det här med liveteckning!
Jag återkommer om det med bestämd tid eller så.

Jag kommer hjälpa till lite vid babian.se:s bord. Då jag är gästredaktör för nummer 20 som är tänkt att släppas någon gång under sommaren kommer jag vara ute efter tecknare som kan tänkas bidra. Hugg tag i mig and show me your stuff! Kan likväl säga det redan nu, temat kommer vara: Akilleshäl.

Jag är med i den fantastiska antologin Serier Mot Rasism som släpps av Optimal förlag. Den kommer kosta 100 spänn varav 70 går direkt till Nätverket Ingen Människa Är Illegal. Det är verkligen helt sjukt bra tecknare som bidragit, jag känner mig både stolt och nervös över att vara med i samma bok! Och med ett sånt himla bra syfte. KÖP DEN.

Och slutligen är jag visst även en av de inbjudna tecknarna att medverka på Ateljé Otecknads vårutställning iår. Sedan två år tillbaka är den det givna avslutet på festivalen så det är jäkligt bra att vara med. Det enda problemet är att jag inte vet riktigt vad jag ska bidra med. Kanske min Anima-tavla, något inramat klotterserieoriginal. Hm. Jag vill ha med en Fairfax-bild. Jag känner en oerhörd inspiration till det projektet. Om jag hinner...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar