Duns in i väggen och sen vidare!

Jaaa eeeh. Det blev lite MYCKET förra veckan. Jag krackerade och vällde ut min stress på facebook. Varpå såklart flera vänner hörde av sig med hjälpande händer. Det värmde och plockade av mycket av den last jag tyckte mig ha på ryggen.

Ateljén är fortfarande i kaos. Typiskt, då vi PRECIS fått kontrakt på den och strax tänkte ordna en öppet-hus-fest, och så händer det där. Skåda min kaos-artade arbetsplats och det skadade golvet därunder. JA, pärmen är böjd pga vatten.

MEN! Den goda nyheten är att mina ateljékamrater visst är superhjältar som jobbar för fullt med att kontakta vår värd, se till att det snart blir renovering, samt att vi ska få någon möjlig tillfällig arbetsplats under den. Och jag har knappt behövt lyfta ett finger för detta. Känns så jäkla skönt. All tid till min bok!

Justja, min bok. Haaah. Jag har sett till att all tid jag inte är på mitt kneg eller är hemma och sover ska utnyttjas till arbetet med den. Hittills verkar det gå bra. Majoriteten av serierna jag skickat på koll av de medverkande har blivit godkända. Och det mesta är scannat. Det mesta jag gör just nu är att försöka rita lite nytt material. Ett gäng liiite längre klotterserier om lite olika saker. De flesta idéerna jag har är att göra olika serier som förklarar själva boken lite, eller vad man ska säga. Men jag jobbar även med en om min kärlek till Stockholms tunnelbana och mitt hat till läget med Hagsätralinjen och folket som åker med den just nu. Det låter internt, men det är det inte! Snart kommer alla förstå! (jag bor där och det är lite jobbigt just nu)

skärmdump

Jag såg på internet, i min sl-flik
att det blir indragen kollektivtrafik
Det är bra för sen, men inte änn, mhm
För om en ersättningsbuss, ska vara någon tröst
Inte ända fram till höst
Funkar några dar, inte drar
TVÅ KVARTAL

Refräng:
Jag tänker hoppa ner från kaknästornet, om sl sviker mig
För jag ska hämnas om jag lämnas, pressad framför dig


Ja och APROPÅ BOKEN!
Det är nu FEM DAGAR kvar till DEADLINE för att ge mig porträtt! :)
Mer info om det finns här. Tack allihopa som skickat in hittills!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar